helo

Popular posts

Welcome

elsa palevi On Saturday, February 2, 2013

iPhone 5 telah dilancarkan dengan jayanya pada 12 September 2012 yang lepas. Antara pembaharuan yang diketengahkan oleh Apple adalah pengenalan tentang penggunaan Nano-SIM dan Lightning cable. Bagi pengguna unlocked* iPhone, trick memotong SIMcard untuk menyamai Micro-SIM adalah perkara yang biasa.

Jadi, sekiranya kamu tergolong dalam kategori yang malas untuk ke syarikat telco dan tidak terikat dengan mana – mana package telco dan suka melakukan sesuatu secara DIY (Do It Yourself), printable Nano-SIM dan Micro-SIM ini adalah sesuai untuk anda.

Panduan cara – cara memotong Micro-SIM Dan Nano-SIM ini telah disediakan oleh Christian von der Ropp dan boleh dimuat turun DI SINI.




Panduan Memotong Mini dan Micro SIM ke NanoSIM

NOTA : Pastikan kamu mengikuti langkah dan arahan yang ditetapkan, khususnya print-out mengikut skala yang ditetapkan (A4 paper). 

Walau bagaimanapun, untuk pengguna iPhone 5, anda mungkin memerlukan adapter seperti yang ditawarkan di Amazon (direct link). Selain daripada itu, sekiranya anda tidak yakin dengan proses DIY di atas, terdapat cara yang lebih mudah dengan menggunakan nano-SIM cutter (direct link) atau di kedai – kedai yang menawarkan servis berkaitan (mungkin akan dikenakan bayaran).

Happy cutting! \:D/



* unlocked : Istilah yang digunakan untuk menggambarkan smartphone yang tidak terikat kepada pembekal perkhidmatan tertentu untuk digunakan. Dalam kes iPhone, ia merujuk kepada SIM lock.


Sumber Asal : http://mobilityworlds.com/cara-cara-memotong-micro-sim-dan-nano-sim#ixzz2JjJzUE9M
Under Creative Commons License: Attribution
Follow us: @shraqs on Twitter | mobilityworlds on Facebook

{ 2 comments... read them below or Comment }

  1. Susah juga yah gan klo potong sendiri..
    Baca juga Info Komunitas Online Megapolitan => Infonitas.com

    ReplyDelete
  2. Terimakasih, sangat membantu

    Jangan lupa kunjungi -> http://raja-alatantrian.blogspot.co.id/ untuk anda yang mencari alat antrian dan alat survey pelanggan yang lengkap, atau juga bisa hub kami 082150065758 , pin 2a9be37c

    ReplyDelete